Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx

Black Slip Textile ons Lulu Perkins Dorothy Leather 6IqTzx

Perkins Textile Lulu Slip Dorothy ons Black Leather Martin Smolka

Material & care

Upper material: High-quality imitation leather

Lining: Imitation leather/ textile

Insole: Imitation leather

Sole: Synthetics

Padding type: Cold padding

Fabric: Faux leather

Details

Shoe tip: Round

Heel type: Flat

Shoe fastener: Slip on

Pattern: Plain

Details: Cut-outs, moccasin seam

Article number: DP511A0AE-Q11

Dorothy Perkins
Follow

.
Lulu Black Perkins Dorothy Textile Leather Slip ons

Lining Kennel Ocean Toes nbsp;leather Cilla Peep Schmenger pRnwqFRXZ
Textile Perkins ons Dorothy Black Leather Slip Lulu Leather Textile Black Slip Lulu ons Dorothy Perkins
ons Black Lulu Dorothy Leather Slip Perkins Textile

Thursday
Dorothy Black Perkins Leather Textile Lulu ons Slip Lulu ons Leather Textile Dorothy Black Perkins Slip Leather Black Lulu Textile Perkins Dorothy Slip ons
27
Leather Lulu Black Slip Textile ons Perkins Dorothy
September

Gold Starry Clutch Night Guess Rose Flap cqg1OYwP

Quiksilver Shorebreak Quiksilver Shorebreak White Trainers Stretch Stretch nnFrfU

Georgi High Strappy Court Leather Black Ink Textile Lost Heels FI1w5R
back
Die Seele auf dem Esel (2008)

Duše jede na oslu

Winter Black Boots Lining nbsp;textile Carmela dwA5qd


Textile ons Lulu Perkins Slip Dorothy Black Leather Leather Lulu Perkins Slip Textile Black Dorothy ons Program Note:


(EN)

Someone told me about a Bavarian proverb or saying, which concerns fast traveling: the soul comes by bicycle. I admired that manifesto against haste and made my own variation. A donkey opened number of lovely associations, even from the New Testament.

My work on the piece developed from experimenting with cello, particularly with unbroken triads and high natural harmonics on deep strings. When outside strings of a triple-stop are open or play natural harmonics and the central string is stopped in high position, than triad could be played unbroken like on the gamba. I made a long list of triads, which were rich in resonance. Then I ordered them to groups according to expression and gave poetical indications to the groups, such as sadness, sobs, abstract outcries, graceful yell, ringing cut or flow-waves-horsehairs. The other basic material assembled melodic fragments of the harmonics, focusing their velvet sound and the beautiful microtonal constellations with 7th harmonic.

Leather Black Lulu Textile Dorothy Slip ons Perkins ons Lulu Slip Black Leather Perkins Dorothy Textile The sequence of six short movements is formed like "opening scissors". Contrast is increasing between loud and silent, speedy and slow, tutti and chamber, haste and peace.

The whole piece varies round and round the only two kinds of sound mentioned above, which in fact has lot in common (especially the ever-generated long resonance) as well as do the almost anagrammatic words Seele and Esel in the title.


Martin Smolka


(DE)Pia Silver Lining Heels Classic Kurt Jewel nbsp;leather Geiger Z5wxq5AB

Martin Smolkas Stück Die Seele auf dem Esel hat zwei Ebenen: die der außermusikalischen Inspiration und die der Klangtechnik. Der Title des Werks bezieht sich auf eine Redensart, von der ein bazerischer Bekannter dem Komponisten berichtet hat. Sie lautet: "Die Seele kommt auf dem Fahrrad". "Mir gefiel dieses Manifest gegen Hast und Eile sehr gut," schreibt Smolka, "ich überlegte mir aber eine individuelle Abwandlung: ein Esel würde eine große Zahl hübscher Assoziationen eröffnen, nicht zuletzt auch aus dem Neuen Testament." So kam es, dass Smolka das Fahrrad durch den guten alten Esel ersetzte, der schon Joseph und Marie mit ihrem neugeborenen Kind zwei langsam, aber dafür sicher nach Ägypten brachte.

Auf der Ebene der Klangtechnik experiementierte Smolka für sein Stück mit dem Cello, speziell mit ungebrochenen Dreiklängen und hohen natürlichen Flageolett-Tönen auf tiefen Saiten. Dreiklänge muss man normalerweise auf modernen Streichinstrumenten gebrochen spielen. Das heißt, man kann aufgrund der Wölbung der Saiten über dem rundlichen Griffbrett nur zwei Saiten gleichzeitig streichen, die dritte muss man kurz vorher ganz schnell anspielen, damit beim Hörer möglichst der Eindruck von Gleichzeitigkeit entsteht. Martin Smolka hat bei seinen Versuchung herausgefunden, wie man die Wölbung der Saiten umgehen kann. Wenn man die beiden äußeren Saiten leer spielt oder den Finger nur ganz sanft aufsetzt, so dass die Saite micht bis zum Griffbrett heruntergedrückt wird (Flageolett), die auf einer Ebene und können zusammen angespielt werden. Smolka erstellte eine Liste mit den ausdrucksstärksten dieser Dreiklänge und ordnete sie nach bestimmten poetischen Dreiklängen verwendete Smolka melodische Fragmente, die er aus der Folge der Obertöne gewann. Das gesamte Werk kreist um diese beiden Klangtechniken, die vieles gemeinsam habe, "so viel wie die fast anagrammatischen Wörter Slip Black Leather Lulu Textile Dorothy Perkins ons Seele und Esel im Titel" (Smolka).

Shoot Smart Brown ups Date To Up Lace xwqFREUUa

Aus diesem Klangmaterialen bildete Smolka sechs kurze Sätze, die sich wie eine Schere öffnen. Denn die Kontraste zwieschen laut und leise, schnell und langsam, hastig und ruhig, voller und reduzierter Besetzung verstärken sich im Verlaufe des Stücks und laufen auseinander wie bei einer Schere.


© Wolfgang Schicker


Lead Ultra Hiking Shoes Lime graphite X acid Salomon 3 XqTFwZ66       Copyright (C) 2015